مقالات

انواع باربری | خدمات شرکت های باربری

انواع باربری شامل موسسه و شرکت های باربری میباشند که برای جا به جایی و حمل و نقل کالا به کار می روند.

باربری دارای انواع گوناگونی است و به دسته بندی های مختلفی تقسیم میشود:

  • انواع باربری از نظر نوع بار
  • انواع باربری از نظر وسیله نقلیه
  • باربری از نظر مسیر حمل کالا

انواع حمل و نقل بین المللی

انواع باربری از نظر نوع بار

فعالیت های موردنیاز در باربری با توجه به نوع محموله براساس پارامترهای مختلفی مشخص میشود.این فعالیت ها شامل حمل بارهایی همچون اثاثیه منزل، حمل محموله های مانند انواع مایعات، انواع کالاها، انواع مواد غذایی  و … است. حمل بارهای مانند محموله های نفتی به دقت و توجه بالایی نیاز دارد زیرا اینگونه بارها باید شرایط جوی و محیطی مخصوصی داشته باشند تا بار بدون هیچ مشکلی به مقصد برسند.

مواردی ضروری جهت انتقال بار

نوع بسته بندی بار: نوع بسته بندی بار تاثیر فراوانی در سلامت بار دارد. یکی از احتمالات بروز آسیب به بار بسته بندی نادرست بار است. در بسته بندی بار یکی از عواملی که درصد بروز خسارت و آسیب ها را به حداقل می رساند کارتن،پالت چوبی، پالت پلاستیکی و … است

نوع چینش بار در وسیله نقلیه: از عوامل موثر دیگر دز یلامت بار چینش درست و دقیق بار در وسیله نقلیه است که در انواع شرکت های باربری باید مورد توجه قرار بگیرید.

تصویر شماره 1 – انواع باربری از لحاظ نوع بار


ظرفیت ماشین های باربری

انواع باربری از نظر وسیله نقلیه

برای حمل بار وسایل نقلیه گوناگونی از جمله اتومبیل، کشتی، هواپیما و قطار وجود دارد. براساس نوع بار، مبدا و مقصد بار، حجم بار، تناژبار و … نوع وسیله نقلیه تعیین میشود. یکی از متداول ترین نوع باربری، حمل و نقل جاده ای است که با وسایل نقلیه گوناگون انجام میشود.

معرفی برخی وسایل حمل و نقل جاده ای :

وانت بار: شامل وانت پیکان، وانت پراید، وانت مزدا، نیسان و … میباشد. این نوع ماشین ها برای حمل محموله های سبک با تناژپایین استفاده میشود.

کامیونت ها: کامیونت ها نسبت به وانت بار ها بزرگتر ولی از کامیون کوچکتر هستند. انواع کامیونت شامل کامیونت بنز، ایسوزو، انواع خاور و … است که مناسب برای حمل وسایل نسبتا سنگین مانند اسباب کشی میباشد.

تریلرها: تریلر ها وسیله های حمل جاده ای هستند که مناسب برای انواع حمل وسایل سنگین و فوق سنگین و نیز مناسب برای بارهایی با ظرفیت بالا است .

برای انتخاب نوع وسیله نقیله حتما باید از شرکت باربری کمک بگیرید و بدون داشتن پیش زمینه اطلاعاتی در مورد انواع باربری اقدام نکنید. جالب است بدانید نکته تاثیرگذار در سرعت انتقال محموله و در تعیین نرخ حمل بار، نوع وسیله نقلیه است.

تصویر شماره 2 – انواع باربری از لحاظ نوع وسیله نقلیه

انواع باربری از نظر مسیر حمل

انواع باربری از نظر نوع حمل شامل:

حمل بار در داخل کشور : مبدا و مقصد بار هر دو در یک کشور است.

حمل بار به خارج کشور: محمولات صادراتی به کشورهای خارجی است.

حمل باز از خارج به داخل کشور: شامل محموله های وارداتی است.

از جمله شرایط جوی، آب و هوایی در انتخاب مسیر مربوطه برای حمل بار تاثیر فراوانی دارد زیرا اگر شرایط آب و هوای مسیر بارانی باشد باید از وسیله نقلیه مسقف شده یا وسایلی دیگر مانند چادر برزنتی و …  استفاده شود تا خسارت ناشی از بارش باران و رطوبت بر محموله ها وارد نشود.

توصیر شماره 3 – انواع باربری از لحاظ مسیر حمل


انتخاب بهترین باربری در اصفهان

ویژگی شرکت باربری معتبر

شرکت های باربری زمانی که در راستای فعالیت خود با کیفیت عمل کنند به اعتبار مطلوبی میرسند. شرکت های باربری معتبر دارای ویژگی های از جمله :

  • استخدام مشاوران با تجربه در حیطه کاری
  • استخدام کارمندانی کاری و معتهد
  • تعیین نرخ های مقرون به صرفه و مناسب
  • امکان دسترسی و سفارش آسان
  • تضمین سلامت بار (بارنامه و بیمه نامه)
  • اولویت قراردادن اهدافی مثل سرعت و دقت

خدمات باربری تضمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =