مقالات

انواع ماشین حمل و نقل نخاله و مصالح ساختمانی

نخاله چیست؟

به پسماند و بقایای مصالحی که بعد از تخریب سازه‌ها به جا می‌مانند نخاله های ساختمانی می‌گویند. حمل و نقل نخاله عموما کارآسانی نیست و این کار توسط نیرهای متخصص و شرکت های خدمات ساختمانی انجام میشود.

به طور کلی نخاله ساختمانی، شامل مواد ضایعاتی که بر اثر ساخت و ساز و یا فعالیت های تخریبی ساختمان به وجود می آیند. پسماندهای حاصل از بازسازی، تعمیر پلها، حوادث طبیعی، آسفالت کاری  و … همگی جز نخاله های ساختمانی هستند. ضایعات مصالح ساختمانی شامل عایق، میخ، سیم برق، میلگرد، تیرآهن و … است. نخاله های ساختمانی حدود 30 درصد از کل ضایعات جامد و بیش از نیمی از پسمانده های شهر را تشکیل میدهند. اگر این پسماند ها ساختمانی به درستی مدیریت و منترل نشوند میتواند ثاثیرات زیان باری به محیط زیست و انسان ها داشته باشند.

انواع کامیون و کاربرد های آن

تصویر شماره 1 – نخاله ساختمانی

باربری بین شهری | حمل بار به شهرستان

ماشین های حمل و نقل نخاله و مصالح ساختمانی

کامیون ، خاور، نیسان و کمپرسی ماشین های مناسب برای حمل نخاله هستند.

حجم نخاله های ساختمانی بسیار زیاد است و این امر هنگام حمل و نقل و دفن نخاله بسیار حائز اهمیت است. ماشین های حمل و نقل زباله به طور کلی به سه دسته تقسیم میشود:

  1. حمل نخاله سبک با استفاده از ماشین های وانت نیسان و وانت پراید
  2. حمل نخاله ساختمانی نیمه سنگین با استفاده از ماشین های کامیون، خاور، ایسوزو و …
  3. حمل نخاله های سنگین با ماشین های کمپرسی، تریلی، ترانزیت و …

انتخاب ماشین حمل نخاله باید باتوجه به نوع بار، حجم بار، مسافت ، سرعت انتقال و … انجام گیرد. از ماشین های سبک و نیمه سنگین برای حمل بارهای دورن شهری و ماشین های سنگین برای حمل بار در خارج از شهر استفاده میشوند.

وانت نیسان

وانت نیسان ها جز ماشین های سبک بشمار میروند و توانایی حمل بار تا 5000 کیلوگرم را دارد. اما طبق قوانین راهنمایی و رانندگی توانای حمل 2800 کیلوگرم بار را دارد.

تصویر شماره 2 – وانت نیسان

کمپرسی

از ماشین کمپرسی برای حمل نخاله و مصالح ساختمانی نیمه سنگین استفاده میشود. ماشین کمپرسی با بازوی هیدرولیکی، کفه پشتی را بلند کرده و به این صورت بار را تخلیه میکند. کمپرسی ها با مخزن حمل بار در اندازه های متفاوت تولید میشوند و توانایی حمل انواع مصالح ساختمانی مانند آسفالت، خاک، گچ، سنگ ریزه و … را دارند.

تصویر شماره 3 – کمپرسی

خاور

خاور شامل کامیون مسقف، کامیون روباز و کامیون 911 می باشد. که بسته به نوع بار خاور مورد نیاز را انتخاب میکنید.خاور مجاز به حمل بار 3 تا 4.5 تن بار است.

تصویر شماره 3 – ماشین خاور

کامیون

کامیون قادر به حمل 66 تن بار و حتی بیشتر را نیز دارد. کامیون در چند نوع مختلف از جمله کامیون اتاق دار، کامیون تیغه دار، کامیون یخچال دار و … تولید میشود.

ماشین مناسب حمل اثاثیه منزل

هزینه حمل و نقل نخاله

هزینه حمل نخاله به عوامل متعددی بستگی دارد اولین عامل حجم نخاله و انتخاب ماشین مناسب جهت حمل بار است و فاصله مبدا تا مقصد (تخلیه بار) از دیگر عواملی است که هزینه حمل و نقل را تعیین میکند.

شرکت کرخه ترابر سپاهان همواره میکوشد تا بهترین خدمات جهت حمل بار، انتخاب بهترین ماشین، ارائه بهترین بیمه نامه و بارنامه را به مشتریان خود عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =