مقالات

ماشین مناسب حمل اثاثیه منزل

در هر پروژه حمل بار با توجه به نوع باری که قرار است جا به جا شود باید از ویژگی های ماشین اسباب کشی اطلاع داشت و بسته به نوع کالای خود، ماشین مورد نیاز خود را انتخاب کرد. انواع ماشین ها از جمله تریلی ها،کامیون ها، کامیون هاd حمل و نقل با رمپ، وانت بار، جرثقیل ها و .. بسته به نوع کالایی که قرار است جابه جا شود. برای جابه جایی اثاثیه منزل باربری که انتخاب میکنید باید دارای ابزار مدرن و قوی از جمله: بالابرها، هیدرولیک، مخازن و خدمات بسته بندی اثاثیه منزل، را داشته باشد.

انواع کامیون حمل بار

هر کامیون بر اساس تناژی که حمل میکند توانایی بارگیری و ذخیره سازی وسایل را دارند که اندازه های آن معمولا برحسب متر مکعب محاسبه میشود. این اندازه گیری تمام فضای باز کامیون را از سقف تا کف در نظر میگیرد.

در کل مهم ترین نکته تاثیر گذار در اسباب کشی انتخاب ماشین مناسب و دقت در ابعاد و اندازه های ماشین است. بنابراین شما با انتخاب باربری مناسب میتوانید حتی المکان بعضی از خطاها را کنترل کنید.

بیشتر بخوانید : انتخاب مناسب ماشین باربری برای حمل بار

ماشین باربری با اندازه کوچک – وانت بار

وانت بار یا نیسان بار خودرویی است که با آن کار هیچ وقت بروی زمین نمی ماند. وانت بار در دو مدل پایه ای بنزین و گازسوز عرضه میشود و ماشینی مناسب برای حمل و نقل اسباب منزل است.

وانت بار برای حمل مایعات، نظافت شهری، یدک کش، آتش نشانی، حمل زباله ، یدک کش ماسین های سواری و … مناسب است. ظرفیت مجاز برای بار این خودرو 2100 کیلوگرم است.

وانت بار برای اسباب کشی وسایل نسبتا سبک مناسب است.

تصویر شماره 1 – ماشین باربری با اندازه کوچک – وانت بار

کامیون با اندازه متوسط – خاور

خاور یا کامیون های مکعبی ماشین هایی هستند که مجهز به موتورهای 4 سیلندر و بروی یک قاب شاسی جداگانه ساخته شدند این دسته از کامیون ها شامل مدل های کوچکتری از جمله Toyota Tacoma  است.

کامیون خاور توسط ایرانخودرو دیزل در ایران مونتاژ میشود و از کامیون های موفق شرکت مرسدس بنز است حداکثر سرعت  این کامیون 79 کیلومتر برساعت است و حجم مخزن سوخت آن بالغ بر 100 لیتر است.

این کامیون با ابعاد 4*2 قادر به حمل بار روی محور جلو به اندازه 2200 کیلوگرم و محور عقب حدود 4800 کیلوگرم است در نهایت وزن بار قابل مجاز برای این کامیونت 608 معادل 6000 کیلوگرم می باشد.

خاور برای اسباب کشی وسایل نسبتا سنگین مناسب است.

تصویر شماره 2 – ماشین باربری با اندازه متوسط

کامیون بار با اندازه بزرگ – کامیون سنگین

کامیون های سنگین برای حمل هرگونه بار و صادرات کالا و … مناسب هستند و نسبت به ماشین های سواری ایمنی بسیار بیشتری دارند. این کامیون ها قادر به حمل بارهایی تا وزن 2500 یا 3500 تن هستند. هزینه هایی این کامیون های سنگین نسبت به خاور و وانت بار بسیار بیشتر می باشد.

پس اگر کالا شما در حد لوازم منزل یا اداره میباشد بهتر است برای جابه جایی لوازم از ماسین های مثل خاور،وانت بار و نیسان استفاده کنید.

کامیون های سنگین شامل تریلی، ترانزیت، ده تن ، کفی، ترانزیت یخچالی، 20 تن چادری، سه محور، کفی، کمپرسی، تریلی تانکر فاو  و … می باشد.

بیشتر بدانید: قوانین حمل بار ترافیکی

برای انتخاب کامیون حمل اثاثیه باید حتما موارد زیرا بررسی کنید

  • نوع بار شامل بارهای سبک،سنگین و فوق سنگین
  • مسافت از مبدا تا مقصد
  • حمل و نقل درون شهری ، برون شهری، حمل و نقل بین المللی
  • زمان تحویل بار
  • نوع مسیر و جاده های انتخاب برای حمل بار

 راهنمای اندازه گیری کامیون حمل اثاثیه منزل

قاعده کلی اندازه گیری یک کامیون، برای حمل اثاثیه منزل برای هر اتاق حدود 3 فوت مکعب فضا اختصاص داده میشود که با اجاره کامیون های 24 کیلوگرمی باید فضای کافی برای بارگیری تقریبا 8 اتاق را تامین کند البته این تقریبی است.

بهترین ماشین اسباب کشی چیست؟

بهترین ماشین اسباب کشی و ماشین حمل بار خاور و کامیون می باشد.

شما با انتخاب باربری مناسب میتوانید آسایش و امنیت بار خود را تامین کنید باربری کرخه ترابر سپاهان ضامن آسایش و آرامش بار شما است.

برای رزو ماشین حمل بار خود با شماره 33868075 – 031 تماس بگیرید.

حمل بار با انواع ماشین های باربری با چه نرخی در اصفهان انجام میشود؟

نرخ قیمت حمل بار با انواع ماشین های سنگین از مبدا اصفهان به سایر نقاط طبق نرخ اتحادیه باربری تعیین میشود و شما از طریق مشاهده در سایت karkhe.org میتوانید نرخ کرایه خود را محاسبه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 17 =