مقالات

خدمات باربری تضمینی

هر شرکت باربری حرفه ای باید توانایی این را داشته باشد تا سطح گسترده ای از خدمات باربری را در مناطق مختلف ارائه دهد. علاوه بر خدماتی که شرکت باربری ارائه میدهد مسئله مهم این است که شرکت باربری باید امین و قابل اطمینان باشد با بتوان با خیالی راحت امور مختلف باربری به آن شرکت سپرد.

باربری کالا

قالبا جا به جا کردن وسایل و کالا ها از اسباب و اثاثیه گرفته تا محصولات یا کالاهای یک اداره یا یک سازمان را باربری کالا می نامند.روش های گوناگونی برای حمل و نقل کالا موردنظر وجود دارد شامل حمل و نقل ریلی، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل جاده ای ، حمل و نقل هوایی و حمل و نقل مرکب

حمل و نقل بین المللی

خدمات شرکت باربری

حمل انواع بار در نقاط مختلف کشور

یک شرکت باربری ایده آل باید آمادگی حمل بار در تمام نقاط کشور را داشته باشد. از حمل و نقل کشوری کالا تا حمل و نقل برون شهری و بین شهری را توانایی اجرای آن را داشته باشد و نیاز مشتریان خود را در این زمینه برطرف کند.

تصویر شماره 3 – حمل انواع بار در نقاط مختلف کشور

ارائه بارنامه و بیمه نامه

بارنامه

حمل و نقل کالا از اسباب کشی گرفته تا امور واردات و صادرات نیاز به صدور مجوز هایی دارد که در سطح هایی مختلف صادر میگردد. در واقع بارنامه نوعی از سند مالکیت است که شرکت های باربری به متصدیان حمل در برابر تحویل بار در مقصد میدهند. این سند مالکیت برای حمل و نقل بار به صورت هوایی، دریایی و زمینی صادر میشود.

بارنامه اوراق بهادری است که شرکت حمل و نقل مربوطه صادر میکند و در آن مشخصات کالا، ارسال کننده، دریافت کننده، هزینه های باربری اعم از هزینه های کمیسیون و صافی، تعداد و وزن کالا در آن قید میشود.

ضرورت بارنامه از قراردادی بین فرستنده و حمل کننده بار صحبت میکند. در اصل بارنامه نقش رسید کالا را دارد و مشخص میکند بار توسط صاحب کالا به مسئول حمل بار تحویل داده شده است. بارنامه دارای انواع مختلفی است از جمله:

  • بارنامه سراسری : حمل با کامیون، قطار و کشتی
  • بارنامه حمل با کامیون
  • بارنامه راه آهن: حمل با قطار
  • بارنامه هوایی: حمل با هواپیما
  • بارنامه دریایی : حمل با کشتی
  • بارنامه حمل مرکب
تصویر شماره 2 – نمونه بارنامه باربری

بیمه نامه باربری

بیمه باربری و حمل و نقل کالا بیمه ای است که در صورتی که در جریان حمل و نقل کالا بر اثر وقوع حوادث و خطراتی اعم از تصادف، دزدی و هر مشکلی که به کالای در حال حمل وارد شود طبق بیمه باربری باید خسارت وارد شده را شرکت بیمه جبران کند.

بیشتر بخوانید :شرايط عمومی بيمه باربری

انواع بیمه باربری

بیمه باربری و حمل و نقل وارداتی: این نوع بیمه مختص کالاهایی است که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی از کشورهای خارجی خریداری میشود. و به طور کلی خرید این نوع بیمه نامه برای واردکنندگان کالا اجباری می باشد.

بیمه باربری و حمل و نقل صادراتی: کالاهایی از ایارن به کشورهای خارجی حمل میگردد نیاز به بیمه نامه صادراتی دارند.

بیمه باربری و حمل و نقل ترانزیت: مبدا و مقصد بعضی از حمل ها در خارج از کشور ایران بوده و احتمال دارد کشور ایران در مسیر حمل قرار داشته باشد و نیازمند بیمه ترانزیت باشد.

بیمه باربری و حمل و نقل داخلی: کلیه محمولاتی که توسط تولید کنندگان و تجار در محدوده جغرافیایی ایران جا به جا میشود.

تصویر شماره 3 – بیمه باربری

 ماشین باربری مناسب

یکی از خدمات مورد انتطار مشتریان از شرکت های باربری ارائه انواع ماشین های باربری مناسب است. شناخت درست از ماشین آلات باربری می تواند فرآیند حمل بار را به گونه ای مدیریت کند که با کمترین هزینه، در زمان مناسب و با ایمنی بالایی کالا و یا اسباب اثاثیه خود را حمل نماییم.

انواع ماشین باربری

  • ماشین آلات سبک همانند سواری های معمولی، وانت، نیسان
  • ماشین آلات نیمه سنگین همانند هیوندا، ایسوزو، کامیونت، خاور و کامیون
  • ماشین آلات سنگین همانند تریلی، ترانزیت، 20 تن، کفی و ترانزیت
گیف – انواع ماشین باربری

انتخاب بهترین باربری در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =